torsdag 27. mars 2008

Livets harde realiteter

Det er digg å være student i januar. Eksamen er langt unna, og en stor innbetaling har nettopp kommet inn på konto fra Statens Lånekasse. Den kombinasjonen førte for min del til at jeg fluksens løp til butikken og kjøpte meg en PS3. "Kult", tenkte jeg "nå kan jeg gå rett hjem fra forelesning og spille Assassin's Creed hver dag. Lesing kan jeg ta meg av i april".
Nå som april praktisk talt er her, har jeg kjøpt meg Xbox360, oppdaga ScummVM og lasta ned en bråta med point-and-click-classics, og dessuten blei jeg venn med PSP'en min igjen under bilturen på vei hjem fra påskefjellet. 
"Nå gleder jeg meg til å fordype meg i statistikkens og makroøkonomiens vidunderlige verden!" er ikke akkurat det første jeg tenker når jeg våkner nå for tida. 
Faen.
Når jeg først får satt meg ved Mac'en for å jobbe med skolearbeid hjelper det ikke at jeg er blitt helt mongohekta på drittspillet Canyon Defense, et helt ordinært tower defense-spill som jeg mistenker at jeg spiller fordi det minner meg om C&C Red Alert. 

Men selv om studenttilværelsen er et hælvete i disse dager, kan jeg trøste meg med at det snart er august, som igjen betyr lenge til eksamen og lånekassefinansierte spill å fylle ventetida med. 

Velkommen til bloggen, og, til de som måtte trenge det, lykke til i eksamensinnspurten!















Ikke akkurat Day of the Tentacle

1 kommentar:

Loobydesign sa...

hehe, lykke til da, Greger. jeg er hekta på Zoo Keeper på den nye mobilen min. ikke lett å være selvstendignæringsdrivende da...

og gleder meg til å få dreisen på Alien Hominid. vanskelig på mobil assa, har bare klart første level.

spillmatic er fett!

- Hanna