onsdag 20. august 2008

Historiefortelling på din PS3

Playstation 2s mest slept-on spill, Fahrenheit, burde egentlig allerede hatt en haug med oppfølgere. Det kunne nemlig fungert utmerka som et rammeverk som andre spillutviklere burde kunne stappe sine spill inn i. Spillet greide å fortelle en bra historie, med littegranne action-elementer, og det funka som faen. En pageturner, bare dataspill, om du skjønner hva jeg mener. Desverre var det ingen andre som plukka opp tråden.


Vel, nå har Quantic Dreams, utviklerfirmaet bak Fahrenheit, begynt å vise fram nye planer. Og sjøl om Fahrenheit ikke akkurat velta kiosker, så virker det som om det nye, Heavy Rain, får ganske så heftig støtte fra Sony. Det blir PS3-eksklusivt, nemlig. De foreløpige bildene ser jo ikke heeelt fantastiske ut spør du meg, men når jeg veit det jeg veit om David Cages evner til å fortelle, så gleder jeg meg likkavæl. Offisielt.

Sjekk ut video fra Leipzig-presentasjonen på Dagbladet eller masse skjermbilder og greier på IGN.

Ingen kommentarer: