onsdag 18. januar 2006

Tre løsninger på verdens problemer

Som omtalt i tidligere innlegg (Skyt deg sjæl), liker jeg ikke FPS-er. I hvertfall ikke på konsoll. Jeg mener kontrollene er hovedproblemet til de folka som lager FPS-er for konsoll. Og jeg er villig til å løse problemene for dem. Derfor; tre nye måter å kontrollere FPS-er på:

1. Trackball (den dårligste ideen)
Lag en ny gamepad hvor den høyre analoge spaken er erstatta med en trackball (altså en sånn musekule som du styrer med tommelen hvis du jobber i et firma som er ivrig på billige løsninger på musearm-problematikk). Dermed kan man få både presisjon og hurtighet når man snur seg, samtidig som man kan bevege seg med venstre-stikka som vanlig.

2. Superkule (den nest beste ideen)
Hold tanken om trackball. Så, fjern plastikken BAK trackballen, sånn at du får tilgang til den med resten av fingrene på høyre hånd (altså ikke tommelen), på baksida av kontrolleren. Men, kula skal ikke sitte fast, den skal monteres mellom et høyt antall fjærer med kuler i endene, som også har masse sensorer, sjølsagt. Dermed kan man ikke bare snurre kula i alle retninger, men også dytte den i hvilken retning som helst samtidig, hvilket gir deg full bevegelsesfrihet med høyt tempo og masse presisjon.
Det skal sies at denne ideen har jeg ikke heelt kommi opp med for meg sjøl. Et firma jeg ikke husker hva heter lagde noe liknende for mange år sida, men den kunne ikke snurres helt rundt, dermed mangla den tempo og floppa som faen. Med min videreutvikling ville alle blitt glade.

3. Pedaler og gønner (den beste ideen)
Tittelen forklarer vel det meste? Hvis jeg kunne styre en person ved hjelp av beina, enkle små trykknapper som styrte fram og tilbake omtrent som de analoge spakene på dualshock, ville henda vært fri til lyspistoler. Kanskje til og med en i hver hånd. Hæhæææ! Hvilken glede! Vi takler å bruke beina til sinnsykt mye andre greier, så hvorfor ikke til å gå? Det er ikke så travelt å få gjennomført denne ideen, for før den er på markedet burde helst lyspistol funke for projektor også. Når man først har lagt igjen alle spenna sine i et takmontert vidunder fra østfold er det jo digg å få brukt det.


Logitech: Bare si fra hvis dere vil ha flere ideer. De koster flesk, men det har dere. Jeg er sellout jeg ass, bare prisen er verdt det :)


(Henta fra Aslaks gamle blogg Drittspill)

Ingen kommentarer: